ProjectComfort modules
ProjectComfort is het meest gebruiksvriendelijke en complete Project Management Systeem (PMS) uit de cloud. Met ProjectComfort heeft u in één scherm 24/7 toegang tot alle projectinformatie die relevant is voor úw functie. Of u nu projectleider, portfoliomanager of directeur bent, in ProjectComfort krijgt u per functieprofiel eenvoudig een overzicht op maat. Zo kunt u in ProjectComfort niet alleen projecten plannen, maar ondersteunt het programma alle disciplines die met projecten te maken hebben. Zo houdt u optimaal grip op uw projecten.
Meer weten over
onze modules?
> Wij helpen u graag verder.
Informatiemanagement
Kost het u veel tijd om te beoordelen of een idee een echt project kan worden? Met de module Informatie Management vereenvoudigt en versnelt u dit besluitvormingsproces aanzienlijk, doordat ieder project getoetst wordt tegen uniforme criteria, inspanning en budget. Bovendien berekent ProjectComfort direct door wat de periodieke begroting wordt en of er voldoende beschikbare resources zijn.
- Snellere besluitvorming op basis van feiten
- Toetsen tegen uniforme criteria, inspanning en budget
- Projecten groeperen, categoriseren en waarderen
- Berekent begroting en beschikbaarheid resources direct door
Projectmanagement
Om een project succesvol te plannen en te managen, is het essentieel dat alle projectinformatie centraal is opgeslagen. Met ProjectComfort heeft het hele projectteam in één systeem 24/7 inzicht in de voortgang en status van projecten. Eén omgeving voor het maken van planningen, beoordelen van risico’s en het maken van financiële analyses en maandrapportages.
- Vanuit één systeem complete projecten plannen en managen
- 24/7 inzicht in planning, risico’s, wijzingen, issues en financiën
- Maandrapportage met één druk op de knop
Portfoliomanagement
Bent u portfoliomanager en heeft u de verantwoordelijkheid om tientallen of zelfs honderden projecten te bewaken? Met de Portfoliomanagement-module krijgt u in één totaaloverzicht de periodieke rapportages over alle projecten. Van lopende, tot geplande en gestopte projecten, in één simpel overzicht worden onder meer de status, financiën en bezetting van de projecten getoond.
- Eén totaaloverzicht voor periodieke projectrapportages
- Eenvoudig tientallen tot honderden projecten bewaken
- Simpel inzicht in projectstatus, financiën en bezetting
- Overzichten in te stellen op basis van eigen inzicht en wensen
Programmamanagement
Als programmamanager bent u verantwoordelijk voor een keten aan projecten die met elkaar samenhangen. Denk bijvoorbeeld aan automatiserings- en telefonieprojecten. De module Programmamanagement helpt u om het overzicht over al deze projecten te behouden. Met één druk op de knop, ziet u direct het verloop en de voortgang van het programma, inclusief de bezetting, resources en risico’s.
- Simpel overzicht over keten aan projecten
- Eenvoudig planboard voor inzicht in onderlinge relaties
- Snel inzicht in verloop en voortgang van programma’s
Resourcemanagement
Resourcemanagers staan continu voor de uitdaging om de juiste mensen aan het juiste project toe te kennen. De Resourcemanagement-module helpt u hierbij door de koppeling te maken tussen beschikbaarheid, vaardigheden en kwaliteit. Zo weet u zeker dat u altijd de juiste mensen op de juiste plek inzet en kunt u toekomstige capaciteit nauwkeurig plannen.
- Centraal inzicht in beschikbare resources en hun skill-set
- Direct inzicht in aanvragen, bezetting en beschikbaarheid
- De juiste mensen op de juiste plek
- Nauwkeurig plannen toekomstige capaciteit
Financieel Management
Financieel Management loopt als een rode draad door alle modules van ProjectComfort heen. Welke module u ook gebruikt, u heeft altijd centraal inzicht in alle financiële gegevens rondom een project. Dit betekent dat u hiervoor niet hoeft in te loggen in externe begrotings- budget- of boekhoudsystemen, waardoor u veel tijd bespaart!
- Altijd centraal inzicht in álle financiële gegevens
- Niet meer inloggen in externe boekhoud- en budgetsystemen
- Vanuit één systeem budgetten aanvragen en vrijgeven
- Inzicht in huidige en toekomstige uitgaven
Aanbesteding- & Inkoopmodule
Als Inkoopmanager of -adviseur heb je te maken met complexe aanbestedingen en een uitgebreide administratie. In samenwerking met de gemeente Leiden is een Aanbesteding- & Inkoopmodule ontworpen waarmee je maximaal grip hebt op alle aanbestedingen & inkopen in je organisatie. Met eenvoudige filters en sorteringen kan je de gewenste aanbestedingen volgen en daar waar nodig bijsturen. Doordat de module als een SaaS-dienst wordt aangeboden kunnen meerdere personen gelijktijdig aan één of meerdere aanbestedingen gelijktijdig werken. De afsluitende contracten worden vervolgens in de Contractmodule opgeslagen.
- Eenvoudige intake
- Automatisch aanmaken inkoopplan volgens juiste aanbestedingsvorm
- Heldere inzage in voortgang
- Registratie van offertes, voorwaarden, contracten en overige documenten
“Met ProjectComfort hebben we goud in handen”
Rob Koole, Project Portfolio Manager – Gemeente Almere
Ondersteunende modules
CRMComfort
CRMComfort is een compleet CRM-systeem dat naadloos aansluit op alle modules van ProjectComfort. Hierdoor hoeft u contacten slechts eenmalig te registreren. Met CRMComfort legt u de aanloop van een project, van het eerste contact tot aan het tekenen van de opdracht, eenvoudig vast. CRMComfort kan ook zelfstandig gebruikt worden.
CMDBComfort
Eenvoudig al uw assets centraal vastleggen en beheren? Dit kan in CMDBComfort, ons complete CMDB-systeem. In deze basismodule van ProjectComfort worden alle stamgegevens vastgelegd, zodat deze ook in andere modules gebruikt kunnen worden. Van medewerkers tot contracten en ICT-assets, centraliseer al uw informatie in het CMDB.
Contract
management
De module Contractmanagement helpt u om de samenwerkingen met uw leveranciers optimaal te managen. U krijgt direct inzage in alle contracten en de module signaleert einddata en opzegtermijnen. Boven wordt de totale waarde van het contract geregistreerd en eventueel geïndexeerd over de lopende periode.
Inkoop module
Met behulp van de inkoopmodule kunt u eenvoudig complete bestellingen doen en volgen. Daarnaast beschikt de module over workflows om de inkooporder te accorderen. Door de inkoopmodule te koppelen aan ProjectComfort kunt u uw inkoopprocessen optimaliseren en in één oogopslag de status van bestellingen en verplichtingen zien.
Organisatie module
Heeft u behoefte aan inzicht in de complete organisatie? De organisatiemodule van ProjectComfort brengt alles helder in beeld: van vestigingen, ruimtes en sleutels tot aan medewerkers. Inclusief kostenplaatsen, kostendragers en kostensoorten.
Servicedesk &
zaalreservering
Bij grotere projecten komt het vaak voor dat u issues bij opleveringen moet registreren en dat er regelmatig overleg nodig is. De modules Servicesdesk en Zaalreservering helpen u bij dit meer facilitaire karakter van projectmanagement. De modules zijn ook zelfstandig in te zetten.
Dossiercomfort
Overheden zijn onnodig veel tijd kwijt aan het bewaren en archiveren van gegevens conform de Nederlandse Archiefwet. Om overheden hierin te ondersteunen hebben wij de DossierComfort-module ontwikkeld. Zo worden de documenten die u opslaat in ProjectComfort, ook direct in een digitaal dossier opgeslagen dat voldoet aan de Archiefwet.